Dynali H2S

POPIS VRTUĽNÍKA DYNALI H2S

  • Ultraľahký civilný vrtuľník s maximálnou vzletovou hmotnosťou 560 kg.
  • Dynali H2S má dve sedadlá a systém duálneho ovládania (zdvojené riadenie, vhodné na letecký výcvik).
  • Všestranne využiteľný vrtuľník na úžitkové a výcvikové účely a na zábavu.
  • Tento model je dodávaný buď vo forme stavebnice, alebo v zloženom stave v súlade s predpismi platnými na Slovensku.
  • Na pilotovanie Dynali vám stačí licencia Pilot LŠZ - vrtuľník.

HLAVNÉ CHARAKTERISTIKY

  • Kostra vrtuľníka je pozváraná z rúrok z nerezovej ocele - tie tvoria hlavnú konštrukciu. K nej sú pripojené všetky komponenty: podvozkové rámy, motor a mechanické časti. Priamo fixuje sedadlá a plášť kabíny.
  • Plášť kabíny nemá žiadnu nosnú úlohu: Dynali môže lietať aj bez dverí - vyskúšajte si to, je to  senzačné! Rúrkové hliníkové podvozkové lyžiny sú pripevnené k podvozku a tvoria robustný systém. Poskytuje to široký podvozok, ktorý zaisťuje výbornú stabilitu na zemi.
  • Vrtuľník Dynali má rúrovitý hliníkový chvostový nosník s možnosťou pokrytia dekoratívnym plášťom. 
  • Zadná prevodovka sa nachádza vedľa hnacieho hriadeľa. Listy rotora sú vyrobené z kompozitných materiálov s použitím najnovších technológií.
  • Doska cykliky je vysoko výkonná a umožňuje dynamické a jednoduché pilotovanie vrtuľníka.
  • Hlavná prevodovka je pripevnená k podvozku, je umiestnená tesne nad motorom.
  • Dynali je navrhnutý tak, aby spĺňal vysoké štandardy pasívnej bezpečnosti, no zároveň tak, aby bol ľahký. Pasívna bezpečnosť je schopnosť konštrukcie odolávať a poskytnúť progresívne deformácie pri náraze. Preto vám môžeme zaručiť, že toto je najlepší vrtuľník na výcvik autorotácie až na zem na Slovensku!

BEZPEČNOSŤ NA PRVOM MIESTE!

  • Všetky mechanické časti sú predimenzované. Hriadeľ hlavého rotora je pevne pripevnená k podvozku blízko rotora, čo zaisťuje bezpečnosť posádky na palube. Zložené listy rotora odolávajú času bez rizika opotrebovania a trvalých deformácií. Chvostový rotor (zadná vrtuľka) je krytá. Vydrží nechcené nárazy chvosta  o zem alebo bočný stret s prekážkou. Podvozok a pristávacie lyžiny sú veľmi robustné, Dynali preto zvláda aj veľmi tvrdé pristátia. Naše pozemné testy povoľujú pri maximálnej vzletovej hmotnosti rýchlosť nárazu 600 ft/min.
  • Opláštenie kabíny je vďaka použitiu Kevlaru flexibilné. V prípade nárazu sa Kevlar zdeformuje bez poškodenia.
  • Vrtuľník Dynali má najnižšiu úroveň vibrácií na trhu. Je ideálny na tréningové účely.  Jednoznačne je to vrtuľník z 21. storočia!

LIETANIE A PILOTOVANIE

  • V Dynali H2S sa budete cítiť pohodlne. V kabíne nie sú absolútne žiadne vibrácie. Kabína je dostatočne široká  (1,4 m) aj pre dvoch svalnáčov so širokými ramenami, vďaka čomu je zaistený komfortný let.
  • Riadiace prvky sú konvenčné, riadenie je plne zdvojené, preto je ideálne na výcvik pilotov. Ovládanie cykliky je prispôsobiteľné ľuďom všetkých výškových a hmotnostných kategórií. Vrtuľník disponuje aj zdvojeným kolektívnym riadením.
  • Výkon motora je 180 konských síl. Governor automaticky pomáha s ovládaním plynu. Pilotovanie je presné a ľahko zvládnuteľné. Ovládacie prvky reagujú okamžite. Tuhá konštrukcia umožňuje dynamické pilotovanie.
  • Silný chvostový rotor a vynikajúca stabilita umožňuje Dynali H2S lietať v silnom vetre. Je vynikajúci v autorotácii. Reaguje ako padák.
  • Na krátke vzdialenosti môžete Dynali prepravovať na prívese, bez odstránenia hlavných listov rotora. Manipulácia s ním je jednoduchá a zvládnete ju sami.
  • Pri dlhších prepravách môžete listy rotora odmontovať a pri opätovnej montáži nie je potrebné ich znovu nastavovať. Dynali môže byť naložený do kontajnera za 2 hodiny a takisto 2 hodiny trvá jeho opätovné zostavenie, než je pripravený na let. S dvojlistovým hlavným rotorom zaparkujete Dynali aj do garáže a nezaberie Vám veľa miesta.
  • Nemusíte sa báť korózie.
  • Dynali si môžete užívať dennodenne, bez náročnej údržby. To je radosť z lietania, ktorú vám prináša vrtuľník Dynali.

Charakteristiky a VÝKONY VRTUĽNÍKA DYNALI H2S

Popisné dáta

Hlavný rotor polotuhý typ, závesný
počet listov 2
priemer rotora 7,12 m
konštantná tetiva listu  0,195 m
sklon listu 6 °
hmotnosť listu 12 kg
rýchlosť špičky listu pri 100% ot. 721 km/h
Zadný rotor (anti-torque) tuhý typ, zabudovaný
počet listov 8
priemer rotora 0,84 m
disková plocha 0,554 m2
konštantná tetiva listu 0,055 m
sklon listu / zahnutie listu 5 °
hmotnosť listu  0,078 kg
rýchlosť špičky listu pri 100% ot. 590 km/h

Rozmery a hmotnosť

dĺžka trupu  6,23 m
celková dlžka (vrátane zásahu hlavného rotora) 7,95 m
dĺžka podvozku (lyžín) 2,00 m
prázdna hmotnosť od 390 kg
najväčší rozmer kabíny
1,45 m

Palivo

hlavné palivo 98 alebo 95 oktánový benzín
príležitostné palivo
AVGAS 100LL alebo etanol *
varovanie nízkeho stavu paliva
pod 5 l nad úrovňou nepoužiteľného paliva

* Poznámka: AVGAS 100LL alebo etanol sa môže používať ako bežné palivo po modifikácii vstrekovania a preprogramovaní ECU.

Pohonná jednotka a výkony

Subaru DS25 (Dynali H2S)
pohonná jednotka - výrobca
Subaru
zdvihový objem 2 500 cm3
maximálny výkon 180 HP
spotreba paliva za hodinu  27 l/h
celková kapacita nádrží 90 l (2 x 45 l)
použiteľný objem nádrže 87,5 l
výdrž 3h 15 min
dolet 550 km
maximálny dostup 12 000 ft
neprekročená rýchlosť 190 km/h
prevádzková rýchlosť 165 km/h
stúpavosť
1300 ft/min