Dynali H2S

POPIS VRTUĽNÍKA DYNALI H2S
- Ultraľahký civilný vrtuľník s maximálnou vzletovou hmotnosťou 560 kg.
- Dynali H2S má dve sedadlá a systém duálneho ovládania (zdvojené riadenie, vhodné na letecký výcvik).
- Všestranne využiteľný vrtuľník na úžitkové a výcvikové účely a na zábavu.
- Tento model je dodávaný buď vo forme stavebnice, alebo v zloženom stave v súlade s predpismi platnými na Slovensku.
- Na pilotovanie Dynali vám stačí licencia Pilot LŠZ - vrtuľník.
HLAVNÉ CHARAKTERISTIKY
- Kostra vrtuľníka je pozváraná z rúrok z nerezovej ocele - tie tvoria hlavnú konštrukciu. K nej sú pripojené všetky komponenty: podvozkové rámy, motor a mechanické časti. Priamo fixuje sedadlá a plášť kabíny.
- Plášť kabíny nemá žiadnu nosnú úlohu: Dynali môže lietať aj bez dverí - vyskúšajte si to, je to senzačné! Rúrkové hliníkové podvozkové lyžiny sú pripevnené k podvozku a tvoria robustný systém. Poskytuje to široký podvozok, ktorý zaisťuje výbornú stabilitu na zemi.
- Vrtuľník Dynali má rúrovitý hliníkový chvostový nosník s možnosťou pokrytia dekoratívnym plášťom.
- Zadná prevodovka sa nachádza vedľa hnacieho hriadeľa. Listy rotora sú vyrobené z kompozitných materiálov s použitím najnovších technológií.
- Doska cykliky je vysoko výkonná a umožňuje dynamické a jednoduché pilotovanie vrtuľníka.
- Hlavná prevodovka je pripevnená k podvozku, je umiestnená tesne nad motorom.
- Dynali je navrhnutý tak, aby spĺňal vysoké štandardy pasívnej bezpečnosti, no zároveň tak, aby bol ľahký. Pasívna bezpečnosť je schopnosť konštrukcie odolávať a poskytnúť progresívne deformácie pri náraze. Preto vám môžeme zaručiť, že toto je najlepší vrtuľník na výcvik autorotácie až na zem na Slovensku!
BEZPEČNOSŤ NA PRVOM MIESTE!
- Všetky mechanické časti sú predimenzované. Hriadeľ hlavého rotora je pevne pripevnená k podvozku blízko rotora, čo zaisťuje bezpečnosť posádky na palube. Zložené listy rotora odolávajú času bez rizika opotrebovania a trvalých deformácií. Chvostový rotor (zadná vrtuľka) je krytá. Vydrží nechcené nárazy chvosta o zem alebo bočný stret s prekážkou. Podvozok a pristávacie lyžiny sú veľmi robustné, Dynali preto zvláda aj veľmi tvrdé pristátia. Naše pozemné testy povoľujú pri maximálnej vzletovej hmotnosti rýchlosť nárazu 600 ft/min.
- Opláštenie kabíny je vďaka použitiu Kevlaru flexibilné. V prípade nárazu sa Kevlar zdeformuje bez poškodenia.
- Vrtuľník Dynali má najnižšiu úroveň vibrácií na trhu. Je ideálny na tréningové účely. Jednoznačne je to vrtuľník z 21. storočia!
LIETANIE A PILOTOVANIE
- V Dynali H2S sa budete cítiť pohodlne. V kabíne nie sú absolútne žiadne vibrácie. Kabína je dostatočne široká (1,4 m) aj pre dvoch svalnáčov so širokými ramenami, vďaka čomu je zaistený komfortný let.
- Riadiace prvky sú konvenčné, riadenie je plne zdvojené, preto je ideálne na výcvik pilotov. Ovládanie cykliky je prispôsobiteľné ľuďom všetkých výškových a hmotnostných kategórií. Vrtuľník disponuje aj zdvojeným kolektívnym riadením.
- Výkon motora je 180 konských síl. Governor automaticky pomáha s ovládaním plynu. Pilotovanie je presné a ľahko zvládnuteľné. Ovládacie prvky reagujú okamžite. Tuhá konštrukcia umožňuje dynamické pilotovanie.
- Silný chvostový rotor a vynikajúca stabilita umožňuje Dynali H2S lietať v silnom vetre. Je vynikajúci v autorotácii. Reaguje ako padák.
- Na krátke vzdialenosti môžete Dynali prepravovať na prívese, bez odstránenia hlavných listov rotora. Manipulácia s ním je jednoduchá a zvládnete ju sami.
- Pri dlhších prepravách môžete listy rotora odmontovať a pri opätovnej montáži nie je potrebné ich znovu nastavovať. Dynali môže byť naložený do kontajnera za 2 hodiny a takisto 2 hodiny trvá jeho opätovné zostavenie, než je pripravený na let. S dvojlistovým hlavným rotorom zaparkujete Dynali aj do garáže a nezaberie Vám veľa miesta.
- Nemusíte sa báť korózie.
- Dynali si môžete užívať dennodenne, bez náročnej údržby. To je radosť z lietania, ktorú vám prináša vrtuľník Dynali.
Charakteristiky a VÝKONY VRTUĽNÍKA DYNALI H2S
Popisné dáta
Hlavný rotor |
polotuhý typ, závesný |
počet listov |
2 |
priemer rotora |
7,12 m |
konštantná tetiva listu |
0,195 m |
sklon listu |
6 ° |
hmotnosť listu |
12 kg |
rýchlosť špičky listu pri 100% ot. |
721 km/h |
Zadný rotor (anti-torque) |
tuhý typ, zabudovaný |
počet listov |
8 |
priemer rotora |
0,84 m |
disková plocha |
0,554 m2 |
konštantná tetiva listu |
0,055 m |
sklon listu / zahnutie listu |
5 ° |
hmotnosť listu |
0,078 kg |
rýchlosť špičky listu pri 100% ot. |
590 km/h |
Rozmery a hmotnosť
dĺžka trupu |
6,23 m |
celková dlžka (vrátane zásahu hlavného rotora) |
7,95 m |
dĺžka podvozku (lyžín) |
2,00 m |
prázdna hmotnosť |
od 390 kg |
najväčší rozmer kabíny
|
1,45 m
|
Palivo
hlavné palivo |
98 alebo 95 oktánový benzín
|
príležitostné palivo
|
AVGAS 100LL alebo etanol * |
varovanie nízkeho stavu paliva
|
pod 5 l nad úrovňou nepoužiteľného paliva
|
* Poznámka: AVGAS 100LL alebo etanol sa môže používať ako bežné palivo po modifikácii vstrekovania a preprogramovaní ECU.
Pohonná jednotka a výkony
Subaru DS25 (Dynali H2S) |
|
pohonná jednotka - výrobca
|
Subaru |
zdvihový objem |
2 500 cm3 |
maximálny výkon |
180 HP |
spotreba paliva za hodinu |
27 l/h |
celková kapacita nádrží |
90 l (2 x 45 l) |
použiteľný objem nádrže |
87,5 l |
výdrž |
3h 15 min |
dolet |
550 km |
maximálny dostup |
12 000 ft |
neprekročená rýchlosť |
190 km/h |
prevádzková rýchlosť |
165 km/h |
stúpavosť
|
1300 ft/min |
www.dynali.sk » Dynali H2S